News

Thursday, November 23, 2006

الــبرنس روقــــة ملـــــك الروقــــان

انـا روقة وروقة انا
الــبرنس روقــــة ملـــــك الروقــــان

المكان : خير اللهم اجعله خير .. جريدة المصرى اليوم
الزمان : خير اللهم اجعله خير برده .. لما جت دعوة للبرنس روقة علشان لقاء صحفى

روقة : يا حلولى يا حلولى .. انا بقالى مدة بقول تصريحات عادية زيى زى اى وزير عاتشى
المرة دى بقى لازم لازم اكون متميز علشان انا وزيز الثقافة ولازم ابان مثقف بقى

الله عليك يا روقة قسم كده وسمعنى حسك ...
ايه اللى انت بتخرف ده وتقوله يا حبيبى .. اسم الله عليك

روقة : الحجاب رجوع الى الوراء

ليه يا امور هو الحجاب اللى انت عارفه ده بيجيب مارشدير ولا ايه
(والمارشدير هى السرعة الخلفية للسيارة ) ملحوظة مهمة عشان نركز مع روقة

روقة : الحجاب زى طائفى يهدد الوحدة الوطنية للمجتمع

يا كميل انت يا عين خالتك الحجاب موجود من قبل ما ابو ام اللى جاب ام اللى فكر يجوز ام اللى جابت حضرتك
ولا حصلت فتنة طائفية ولا حاجة

انا مش عارف بيجيبوا الوزرا دول منين .. قال وزير ثقافة قال ..

مين اللى سمح لسيادتك انك تقول رايك الشخصى
ثم ان ده مش راي اساسا .. ده تطاول ان دل فهو يدل عن عقل تافه لشخص اتفه

بالذمة ده كلام وزير ثقافة محترم

الوزير الفنان رفض الاعتذار عن تصريحاته ملوحا بتقديم استقالته دفاعا عن أرائه ومعتقداته ، مشيرا إلى أنه لم يدعو إلى خلع الحجاب لكنه يعارض فرضه وانتشاره ، وأن من أرادت أن تتحجب فهذا ذوقها ، ومن لم ترد فلها ما تشاء وأن هذا لا يعني أن إيمانها ناقص عن التي ترتدي الحجاب.

قائلا : "من ترتدي حجاباً فلها ذوق مختلف عمن لا ترتديه ، وهذا لا يبرر كونها متدينة من عدمه ، وأنا شخصياً لا أفضل أن ترتدي المرأة الحجاب ولو كانت لي زوجة لمنعتها من ارتدائه". وكما هو معروف أن حسني غير متزوج ولم يسبق له الزواج.

يا عم الوزير مش عارف تتكلم .. متتكلمش ..
عاوز تبان انك فكيك .. متتكلمش
عاوز تبان نبيه وواعى وشاب فانكى .. وسبور متتكلمش ديتها بنطلون ( لو ويست وبادى ) وهتبقى هايل واديها جل فى شعرك الكميل ده

عاوز تقول رايك فى حاجة تانى افتح بقك وقول اااااااااااااااااه .. واحنا هنظبتوووكى

انا مش قصير اوزعة انا طويل واهبل
وبالنسبة للاخ .. سحس (حسين فهمى ).. اللى افتى بان المراة المحجبة مراة معاقة ذهنيا ..
اقولك بقى .. المرأة المحجبة هى اشرف منك ومن الوزير السكمونس اللى سبناه لوحده فوق فى الضلمة ده ..
ولو فيه حد معاق ذهنيا هيبقى انت والبرنس روقة ملك الروقان
وسلمولي على مهمهاتكو اللى كنتم فرحانين بشعرهم


No comments: